T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / SALİHLİ - Salihli Bilim Ve Sanat Merkezi

MATEMATİK

Eski Yunanca matesis kelimesi matematik kelimesinin köküdür ve ben bilirim anlamına gelmektedir. Daha sonradan sırasıyla bilim, bilgi ve öğrenme gibi anlamlara gelenμάθημα (máthema) sözcüğünden türemiştir. μαθηματικός (mathematikós)öğrenmekten hoşlanan anlamına gelir. Osmanlı Türkçesinde ise Riyaziye denilmiştir. Matematik sözcüğü Türkçeye Fransızca mathématique sözcüğünden gelmiştir.

 

Matematik, insanlık tarihinin en eski bilimlerinden biridir. Çok eskiden matematik,sayıların ve şekillerin ilmi olarak tanımlanırdı. Matematik de diğer bilim dalları gibi geçen zaman içinde büyük bir gelişme gösterdi; artık onu birkaç cümleyle tanımlamak mümkün değil. Matematik bir yönüyle resim ve müzik gibi bir sanattır. Matematikçilerin büyük çoğunluğu onu bir sanat olarak icra ederler. Matematik, başka bir yönüyle birdildir. Galileo Galilei tabiat matematik dilinde yazılmıştır der. Matematik başka bir yönüyle de satranç gibi entelektüel bir oyundur. Kimi matematikçiler de ona bir oyun gözüyle bakarlar.

 

Tarih öncesi zamanlardan beri insanoğluna doğaüstü görünen pek çok olayın bilimsel açıklaması matematik ile yapılabilmiştir, evrenin mükemmel düzeni matematik ile ortaya konulmuştur. Matematiğin uygulanmadığı hiçbir teknik alan yoktur. Matematik yalnızca çağdaş bilim ve tekniğin temel aracı değildir. Tıp, sosyal, siyasal, ekonomi, işletme, yönetim v.b. bilimler de matematiksel yöntemlere dayanmak zorundadır. Kısaca matematik, insan aklının yarattığı en büyük ortak değerdir. Evrenselliği onun gücüdür. Çağları aşarak bize ulaşmıştır, çağları aşarak yeni kuşaklara ulaşacaktır. Büyüyerek, gelişerek, insanlığa hizmet edecek; her zaman taze ve doğru kalacaktır. Bu nedenle, matematik öğretimi bütün dünya ülkelerinde özel bir önem ve önceliğe sahiptir.

 

SALİHLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE  DÖNEMLERE GÖRE BELİRLENEN HEDEFLERİMİZ;

 

*UYUM DÖNEMİ;

-Matematik alanının tanıtılması

-İlgi ve yeteneklerin belirlenmesi

 

*DESTEK DÖNEMİ;

İletişim Becerileri;

-Şekiller ve sayılarla iletişim kurabilme

-Matematiğin günlük yaşantımıza aktarılması

-Matematiğin tarih ve bilimin gelişimine katkısının kavratılması

 

Bilimsel Araştırma Teknikleri;

-Matematikte bilimsel çalışmanın öneminin kavratılması

-Bilimsel çalışma yöntemlerinin kavratılması

-Araştırarak matematikte öğrenme becerilerinin geliştirilmesini sağlamak

 

Problem Çözme Teknikleri;

-Karşılaşılan problemlere bilimsel çözümlerin üretilmesi

-Karşılaşılan problemlerin çözümünde öğrenilen yöntem ve tekniklerin kullanılmasını sağlamak.

 

Grupla Çalışma Teknikleri;

-Etkinliklerde grupla çalışmanın önemini kavratmak

-Grup çalışmalarında işbirliği, işbölümü ve sorumluluk duygularının kavratılması

 

Öğrenme Yöntemleri;

-Öğrencinin kendi düşünme ve öğrenme yollarının farkında olmasını ve bunu uygulayabilmesini sağlamak.

 

Sosyal Etkinlikler;

- Gözlem becerisi geliştirmek

- Bilgiye ulaşma yöntemlerini kavratmak

 

*BİREYSEL YETENEKLERİ FARK ETTİRİCİ DÖNEM;

-Mantıksal düşünme becerilerini geliştirmek

-Zihinsel işlem becerisi geliştirmek

-Üç boyutlu bir düşünce yapısı kazandırmak

-Şekiller ve sayılarla düşünebilme becerisi kazandırmak.

 

*ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRİCİ DÖNEM;

-Matematiksel düşünme yeteneğinin kazandırılması

-Edinilen bilgiler doğrultusunda bilimsel çalışmaların yapılması

 

*PROJE DÖNEMİ;

-Matematik alanında seviyesini en üst düzeyde kullanan, özgün ve

yaratıcı fikirler üreten öğrencilerin yetiştirilmesi hedeflenir. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.11.2013 - Güncelleme: 13.11.2020 17:53 - Görüntülenme: 1723
  Beğen | 0  kişi beğendi